Hov!

Hvar? Har jeg en blog? Nej, ved De nu hvad!

Problemet er ikke, når man ikke har noget på hjerte. Problemet er, når man har alt for meget på hjerte. Så det nærmest løber over med én. Så bliver man lidt blufærdig og sån.

Men lad nu det ligge.

Sommeren gik med arbejd arbejd.

Efteråret gik med arbejd arbejd. Og med at vænne sig til tanken om, at det handimødet i foråret affødte af erkendelser er, at Emma er kommet mere i aflastning på Møllebækken. Tre dage mere om måneden, hvilket faktisk er ret meget.

Et sted i hjertet faldt en sten. Et andet sted i hjertet, knyttede en stor hånd sig om årerne så det frøs og gjorde ondt. Det er en underlig skizofren følelse. Men for første gang længe, har jeg faktisk oplevet at glæde mig til, at hun skulle komme hjem. Nåede at savne hende og gerne ville have hende hjem. Det lyder ikke så pænt, men det er meget, meget pænere end hvad følelsen gjorde ved min egen mor-opfattelse, sku jeg hilse og sige.

Om lidt skal Søren finde et job. Han er faktisk i fuld gang, den lille Duracell-mand. Jeg er sikker på, at han nok skal finde sig et spændende og givende arbejde.

Om fem uger er jeg arbejdsløs. Igen. Så jeg er også i fuld gang med at finde ud af, hvad fremtiden skal bringe mig. Eller hvad jeg skal bidrage med til fremtiden.

Den der totalt fortærskede kliché med, at når en dør lukker sig, er der en anden der åbner sig. Det er fanme ikke løgn. Pludselig kan jeg se muligheder, som jeg ikke har haft energi til at tænke over før. I stedet for at tænke, hvad kan jeg lave – så tænker jeg hvad jeg har lyst til at lave. Det former nye idéer i mit hoved.

Spændendespændende.

Fredagen byder på blæsevejr, kulde, sorte regnskyer over vigen. Men også på en pludseligt opstået mulighed for en Tina Dickow-koncert i aften, i gode menneskers lag. Deik så ring ennda.

One thought on “Hov!

  1. er det ikke fantastisk at man kan gen-“forelske” sig i sit handi-bøvle-barn? Jeg er selv voldsomt meget mere glad for Emilie nu, hvor hun ikke er hjemme hele tiden.

    Mht. arbejde, så håber jeg I begge finder noget, der bringer indhold i tilværelsen og åbner nye horisonter. Men jeg bliver aldrig tilhænger af den finanslov, der bringer dig ud i jobsøgning. Held og lykke skal du dog have med på vejen.

Skriv et svar

