Betonhøjhus-mordere, ninjaer og chokoladekage.

Første hjemmearbejdsdag, efter to kursusdage i DR Byen.

Jeg lærer aldrig at forstå værdien i de der 70er-byggerier. Og jeg fornemmer en rød tråd igennem KUA, DR og Journalisthøjskolen, med grå, grå, grå beton, besynderlige farvekonstellationer og gemt-væk-toiletter som man godt kunne få en lille-lille-bitte-smule galopperende klaustrofobi af, hvis man var til det.

Der er jo ikke engang mobilsignal, når man skal lokums-surfe. Hvordan skulle man så kunne kalde på nogen, hvis døren gik i baglås? Eller der pludselig stod en vindøjet betonhøjhus-morder med skum i mundvigene?

Okay, den sidste var måske lidt overkill, jeg siger bare – man skal ikke se gyserfilm med damer alene i betonhøjhuse med to elevatorer og sindssyg morder, når man er 5-6 år. Den slags har det med at lagre sig.

På den anden side, så var kursuslokalerne ok og jeg nåede at kantine-nikke til både Gintberg, Bonderøven og Annemaden. Vi var jo lissom i totalt samme båd, der.

Herhjemme er kursuslokalet også ok. Og kaffen er i lidt større kopper, end i DR.

Skrivebordspynten er også en smule anderledes:

Altid godt at have ved hånden, hvis der kommer en Ninja forbi. Eller betonhøjhus-morder.

Ved faktisk ikke hvorfor der sidder en klemme på den bøtte. Ingen af pigerne går med træklemmer i håret. Så vidt vides, altså.

Også meget convenient, hvis tænderne skulle begynde at klø lidt. Og med uendelig færre kalorier, end de der chokolademuffers, der ligger ovre i køkkenet.

Apropos chokolade, så lavede jeg den her sindssyge lade-kage til drengenes fødselsdag i lørdags. Og jeg kan bekræfte at man kun spiser ét stykke. Men hold nu kaje kage, hvor den var uhyrlig god. Jeg var opmærksom på at lave den med ret høj choko-karat, så den fik en blanding af 84% og 70% chokolade. Ellers tror jeg den bliver for sød. Men – kan anbefales.

Og så er tiden vist udløbet for overspringshandlinger. Og betonhøjhus-mordere. Godt jeg bor i etplans-træhus.

Skriv et svar

