Sidste slat søndags-surrøvs-sarkasme.

Tak, store ryger-skod-nar.

Tak, fordi du smed dit glødende skod fra dig, så den havnede i cykelstolen på den ene af vores cykler.

Så lå det lille skod nemlig lige og hyggede sig med at brænde selen på cykelstolen halvt over, så man ikke kan spænde børn fast med den.

Jeg sad jo lige og kedede mig, men nu kan jeg da bruge tiden på at undersøge, om man kan få en reserve-sele til cykelstolen, eller om man skal ud og bruge penge på en ny cykelstol?

Jeg ved godt, det ikke var med vilje at dit skod skulle ramme dén cykelstol.

Den skulle nok bare ramme et ligegyldigt stykke jord.

Jeg undrer mig sgu bare over, om du også drysser skod rundt på dit eget stuegulv, eller om det bare er vores fællesarealer, der er ligemeget for dig?

Er det ligemeget, at det skod du smider bliver liggende på vores fælles fortove/strande/græsplæner det næste års tid til fem? Altså, hvis ikke jeg smider det ud for dig? Eller en anden rydder op efter dig?

For hvis du bilder dig ind at dine handlinger er ligemeget, bliver jeg lige nødt til at ringe til 1970’erne for dig:

You asked(e) for it.

4 thoughts on “Sidste slat søndags-surrøvs-sarkasme.

  1. argh, hvor “skod”…det er i samme boldgade som dem, der bruger andres cykelkurv som affaldsspand…eller som synes det er okay at spraymale et “tag” på min cykelstol, bare fordi….et eller andet, der i hvert fald med al tydelighed viser en iøjnefaldende egocentrisme.
    Håber du finder en sele.

  2. MIN KÆPHEST – hvorfor er det at rygere bare kan tillade sig at smide skodder alle vegne og ikke mindst feks. på stranden – tror de at det er EET stort askebæger ?
    Lidt det samme med, at hvis man kører i bil er verden udenfor da også bare een stor skraldespand. Der er godt nok mange der smider alt muligt ud af bilvinduet !
    GODT BRØLT Mia! – ærgeligt du ikke så hvem der smed skoddet så du ku konfrontere vedkommende…. .-)

    • Tja Christina, hvis ligegyldighed kan puttes ind under egocentrisme (som vi alle vel besidder i større eller mindre udstrækning), så vil jeg give dig ret…:-)

      Jeg havde i vedkommendes øjne nok bare været en hysterisk møgfusse, Lisbet.
      Det er jo bare en cykelstol til 6-700 kroner.
      Hvis man knipser skodder væk eller bruger stranden som askebæger (vil hellere stikke to fingre i en babylort end at sætte mine bare tæer i sandet på en dansk strand snart!) så tror jeg bare man er pisseligeglad.
      Man må jo et eller andet sted vælge at ikke-se, hvordan man sætter sit præg på gade/by/landbilledet, når man skodder og smider skrald.
      Jeg gad som sagt godt se, hvordan de menneskers hjem ser ud?
      Nægter sgu at tro på, at folk skodder på gulvet, smider skrald i soveværelset og lader deres hunde lægge lorte i køkkenet…jeg holder aldrig op med at undre mig.

  3. Rigtig irriterende. Vi fik engang brændt et hul i barnevognen, fordi en havde smidt et skod ud af vinduet. Heldigvis var vognen uden barn på tidspunktet og heldigvis var barnevognen ikke lavet af særlig brandbart materiale, så det blev heldigvis bare til et hul…..

Skriv et svar

