Flot, hjerne! Hvordan synes du selv det går?

Jeg har altid fået at vide, at jeg er ret diplomatisk. Så hvis jeg nu siger det sådan her. Min hjerne og jeg – we are not on speaking terms. Forstår du så, hvor jeg vil hen?

Jeg lå tidligt, tiiiiidligt i morges og havde det fede, velskrevne og vedkommende indlæg oppe i hovedet. Så kom der en eller anden klaphat, og spildte træthed og uafstemt sove-forventning til babyen ud over det hele.
Nu ligger indlægget til tørre, ovre i en krog af hjernen. Som så ikke vil fortælle mig hvilken krog, der er tale om.

Eddermame belastende.

Imens vi venter på Godot at indlægget dukker op, kan jeg da fortælle at jeg var til Første Møde i min a-kasse forleden.

Ham a-kasse fyren var sådan en no-bull-shit-type, på akademiker-måden, ikke rocker-måden. Ret diplomatisk, men stadig ret kontant.

Hans budskab var: I skal søge arbejde, som om I ikke fik dagpenge.

Det er da til at forstå.

Bare ikke for akademikere. Ej, men come on. Hvor mange spørgsmål kan der stilles til et så enkelt statement?

Søg job. Bekræft at du er jobsøgende hver uge. Bum.

Nogle gange undrer jeg mig over, at jeg er blevet akademiker. Jeg ER diplomatisk. OG rationaliserende. Så jeg åbner ikke bare munden helt impulsstyret.
Der sidder bare indimellem en lille, primitiv idiot på min skulder og råber.

Hoooold nu kæææææft, Klogesen-med-retro-briller-og-tjekket-iPad-MED-eksternt-tastatur!!! Vi HAR hørt dig, vi har OGSÅ set dig! Kom nu videre!!! Skal jeg klappe det for dig eller klappe dig én i stedet?!

Heldigvis er det kun mig selv, der kan høre den der lille, primitive idiot.

På vej hjem fik idioten lov til at høre LOC og Suspekt, rigtig, rigtig højt.

2 thoughts on “Flot, hjerne! Hvordan synes du selv det går?

Skriv et svar

